Treści lądujące na stronie internetowej są niezwykle ważne dla jej powodzenia w sieci. Content to jeden z podstawowych elementów składających się na pozycjonowanie. Ale o czym należy pamiętać, tworząc go? Jak pisać, aby wspierać SEO?
Słowa kluczowe
Frazy kluczowe sprawiają, że po ich wpisaniu w wyszukiwarkę użytkownik może trafić na naszą stronę. Dlatego pisząc tekst, należy odpowiednio je dobrać i kilkakrotnie umieścić w różnych miejscach. Aby były skuteczne, powinny znaleźć się w tytule, nagłówkach oraz w reszcie tekstu. Ich ilość powinna być dostosowana do ogólnej liczby znaków. Nie może być ich za dużo, a ich forma musi pasować do kontekstu. Google coraz szybciej uczy się języków, dlatego jest w stanie rozpoznać, czy dana fraza brzmi naturalnie, czy jest gdzieś umieszczona na siłę.
Oryginalność a pozycjonowanie
Treści znajdujące się na stronie muszą być unikatowe i pomysłowe. Niezależnie od tego czy piszemy specjalistyczny tekst, czy opis produktu – musimy pamiętać o byciu oryginalnym. Niedopuszczalne jest kopiowanie cudzej pracy i umieszczanie jej na własnej stronie. Duplicate content jest karany przez Google i może doprowadzić do zablokowania strony i spadku jej pozycji w wyszukiwarce.
Poszukiwanie trendów i ich wytyczanie
Żeby być czytanym, trzeba pisać ciekawie i ujmująco. Warto mieć na względzie panujące w internecie trendy, a więc to, o czym najchętniej w danym okresie czytają ludzie. Zaleca się sprawdzanie liderów w danej branży oraz swojej najbliższej konkurencji, aby widzieć, jakie działania i treści sprawdzają się u nich i co może zadziałać u nas. Warto kierować się nie tylko poczynaniami firm w kraju, ale także wodzącymi markami na całym świecie. W swoich tekstach należy szukać sposobów na nowe ujęcie danej tematyki i przedstawienie jej z niepowtarzalnej perspektywy.
Rzetelność
Niezależnie od tego czy jest to opis produktu lub usługi, tekst ekspercki bądź krótki news na blogu, należy zawsze uważać na bycie wiarygodnym. Każda informacja pojawiająca się na stronie powinna rozwiewać wątpliwości osoby je czytającej oraz nie wprowadzać w błąd. Najlepiej korzystać z rzetelnych źródeł, aby upewnić się, że pozyskane dane są zgodne z prawdą. Każdą nieścisłość i pomyłkę należy jak najszybciej skorygować.
Pozycjonowanie strony internetowej ma ogromny wpływ na jej widoczność w sieci. Pisanie rzetelnych, wiarygodnych i angażujących tekstów, sprawia, że co raz więcej osób będzie odwiedzać witrynę, a często decydować się także na zakup usługi bądź produktu.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@olyakobruseva