Dobra treść na stronie internetowej to podstawa pozycjonowania i jednocześnie bardzo duże wyzwanie. Musisz tak napisać swój content, żeby zadowolić i użytkowników, i roboty wyszukiwarek. Jak pisać skuteczne teksty SEO? Poniżej kilka wskazówek.
- Dobierz odpowiednie słowa kluczowe, na które chcesz wypozycjonować stronę.
Jeżeli masz już temat swojego tekstu, zastanów się, jakich słów kluczowych należy użyć, by przyciągnąć do niego odbiorców. Możesz starać się wymyślić słowa samodzielnie, ale warto sięgać do narzędzi, które ułatwiają pozycjonowanie. Jednym z nich jest Planer Słów Kluczowych Google Ads. Jest to narzędzie darmowe, więc bez problemu możesz z niego korzystać.
Wybierz tylko 2-3 słowa kluczowe. Wybieraj te, które mają znaczącą liczbę wyszukiwań i są powiązane z Twoim tematem. Nie omijaj fraz z długiego ogona (tzw. long tail). Użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę bardzo konkretne pytania. Jest więc duża szansa, że takie słowo kluczowe przyciągnie na stronę osobę rzeczywiście zainteresowaną Twoją treścią.
- Umieść słowa kluczowe w nagłówkach i śródtytułach. Wymusi to podział tekstu na akapity, a to zapewni mu strukturę sprzyjającą lepszemu pozycjonowaniu.
Pisząc tekst myśl nie tylko o optymalizacji strony pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim o użytkowniku, który będzie go czytał. Podziel tekst na akapity, umieść tytuły i śródtytuły (pamiętając o odpowiednim stosowaniu nagłówków H1-H6). Użytkownicy tylko skanują strony w poszukiwaniu potrzebnych informacji. Zrób wszystko, by były one widoczne.
- Stosuj synonimy i odmiany słów kluczowych.
Algorytmy wyszukiwarek coraz lepiej rozumieją składnię języka. Używaj więc słów kluczowych w różnych odmianach oraz ich synonimów. Nie używaj ich jednak na siłę. Dobre teksty SEO nie są zbiorem samych słów kluczowych.
- Nie kopiuj istniejących treści. Unikatowość tekstu ma kolosalny wpływ na jego pozycjonowanie.
Wypełnienie strony właściwym contentem to bardzo ważne zadanie. Struktura tekstu i słowa kluczowe to tylko jeden z elementów. Zadbaj o dobrą treść, która zainteresuje czytelnika. Wcześniejsze działania mają być tylko dodatkiem. Pisz tak, by wyczerpać temat. Jeżeli użytkownik znajdzie na Twojej stronie szukane informacje, to spędzi na niej więcej czasu, może też przejdzie do innej podstrony, a to informacja dla wyszukiwarek, że treść jest wartościowa.
- Dodaj obrazki i infografiki z atrybutami alt.
Właściwe uzupełnienie atrybutów alt dla obrazków i infografik jest przez wiele osób działaniem niedocenianym. Nie popełniaj tego błędu i pamiętaj o uzupełnianiu tych danych. Twoja strona odwdzięczy Ci się wysoką pozycją w rankingach.
- Stosuj meta znaczniki.
Dobierz właściwy Title i Meta Description. Przy ich tworzeniu pamiętaj o odpowiedniej ilości znaków (60 dla Title i 160 dla Meta Description) i stosowaniu w nich słów kluczowych.
- Dodaj w tekście linki wewnętrzne.
Jeżeli umieścisz w tekście linki kierujące do innych podstron Twojego sklepu lub bloga, ułatwisz użytkownikom dotarcie do interesujących ich informacji. Jednocześnie poprawisz indeksowanie swojego serwisu.
Pisząc teksty SEO na swoją stronę, pamiętaj o powyższych zasadach, a pozycja Twojej strony w wyszukiwarce będzie się stopniowo poprawiać.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@cottonbro