Wdrożenie działań z zakresu pozycjonowania przynosi korzyści w postaci wzrostu widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Google ocenia strukturę witryny oraz znajdujące się na niej treści i decyduje, czy warto wyświetlać ją użytkownikom. Sprawdź, jak mierzyć efekty, które daje pozycjonowanie.
Efekty działań SEO
Zanim zawrzesz umowę z agencją marketingową zajmującą się pozycjonowaniem lub nawiążesz współpracę ze specjalistą SEO, zapewne będziesz chciał wiedzieć, jak przebiega raportowanie działań i jakich efektów możesz się spodziewać. Wdrażanie zmian optymalizacyjnych jest długotrwałym procesem, a na jego rezultaty trzeba czekać nawet kilka miesięcy. Pozycjonowanie wiąże się z systematycznym monitorowaniem zmian zachodzących w obrębie wyszukiwarki Google oraz reagowaniem na trendy dotyczące słów kluczowych. Specjaliści SEO dysponują narzędziami, które są niezbędne dla wdrażania działań optymalizacyjnych, ale także pozwalają na mierzenie efektów ich pracy. Dzięki temu klienci otrzymują informację zwrotną w postaci wykresów, statystyk i grafik, które ułatwiają przedstawienie wyników, jakie osiąga ich witryna.
Narzędzia do mierzenia efektów pozycjonowania
Na rynku istnieją różne narzędzia stworzony do analizowania stron www, które wskazują błędy w obrębie danego serwisu oraz gromadzą dane dotyczące ruchu na stronie poprzez komunikację z robotami indeksującymi wyszukiwarki. Popularną platformą stworzoną przez samą firmę Google jest Google Search Console, która udostępnia dane dotyczące kliknięć, wyświetleń, współczynnika CTR (współczynnik klikalności) oraz wiele innych. To i podobne narzędzia dostarczają specjalistom SEO informacji dotyczących wyszukiwań według kategorii: zapytania, podstrony, lokalizacja, urządzenie, data oraz według typu wyszukiwania (cała sieć, grafika, wideo).
Same informacje o ruchu z wyszukiwarki nie są jednak wystarczające, by móc modyfikować swoje działania i weryfikować ich efekty. Najważniejszym elementem strategii działań SEO jest umiejętność interpretacji danych i doświadczenie w pozycjonowaniu stron www działających w ramach różnych branż biznesu.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@pixabay